وب نسیم

سئو سایت چقدر زمان میبرد

سئو سایت چقدر زمان میبرد؟

فعالیت هایی که به منظور سئو وبهینه سازی سایت انجام میشود، ممکن است بعد چند روز یا چند ماه طول بکشد که نتایج خود را نشان دهد. حال این فعالیت‌ها تولید محتوا باکیفیت، لینک سازی داخلی، لینک سازی خارجی یا هرچه که باشد. در این محتوا به این میپردازیم که سئو سایت چقدر زمان میبرد و چگونه زمان آن را کاهش دهیم؟

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

در جواب به این که سئو سایت چقدر زمان میبرد در ابتدا این است که از نظر شما چه زمانی سئو سایتتان به نتیجه میرسید؟

  • زمانی که به سایت شما به درآمد برسد؟
  • زمانی که بازدیدکنندگان شما به عدد خاصی (برای مثال 1000 کلیک در روز) برسد؟
  • زمانی که کلمه کلیدی شما صفحه اول گوگل باشد؟
  • زمانی که سایت شما از سندباکس خارج شود؟
  • زمان مورد نیاز برای خزش یک صفحه توسط گوگل و رتبه دادن به آن؟
  • و …

جواب این سوال بستگی به هدف شما و تعریف شما از سئو سایت دارد! اما اگر هدف شما را رسیدن به صفحه اول در بسیاری از کلمه های کلیدی مورد نظر کسب و کارتان مدنظر است؛ باید چیزی حدود 6 ماه فعالیت جدی در حوزه سئو داشته باشید. اما قرار نیست پس از 6 ماه سئو به پایان برسد؛ برعکس پس از 6 ماه اول شروع سئو سایت، لینک سازی خارجی، رپورتاژ آگهی و تبلیغات میتواند بازخورد بسیار بهتری نسبت به روزها و هفته های ابتدای سایت بگذارد.

بهینه سازی URL، یکی از قدرتمندترین راه ها برای بهبود سئو داخلی است!

دقت کنید که هر کدام از فعالیت های سئو ممکن است زمان مورد نیاز مخصوص به خود را برای تاثیر روی رتبه کلمات کلیدی شما طلب کند. برای مثال زمانی که شما برای سایت خود رپورتاژ آگهی منتشر میکنید، ممکن است بین سه روز تا 3 ماه طول بکشد تا تاثیر آن روی رتبه کلمات کلیدی سایت شما اعمال شود.

چرا زمان مشخصی برای به نتیجه رسیدن فعالیت‌های سئو وجود ندارد؟

گوگل همیشه این جمله را در طی سال‌های گذشته اعلام کرده که  سایت را برای کاربر بسازید!  دلیل این موضوع این است که اگر فعالیتی توسط وبمستران مشخص شود که باعث بهبود جایگاه صفحات سایت آنها در صفحه نتایج گوگل شود، باعث اسپم و استفاده بیش از حد آن فعالیت خواهد شد. دلیل این گنگ بودن زمان حصول نتیجه برای فعالیت‌های سئو، این است که وبمستر نتواند تاثیر فاکتوری خاص از بین فعالیت‌های گذشته‌اش را به عنوان موثرترین آنها، در بهبود جایگاه صفحاتش در گوگل پیدا کند.

مثلث سئو سایت

چه فاکتورهایی در زمان به نتیجه رسیدن سئو سایت تاثیرگذار است؟

تعداد کلمات کلیدی: طبیعتا هرچه تعداد این عبارات بیشتر باشد، زمان بیشتری برای ساخت صفحات مربوط به آنها، تولید محتوا، لینک سازی و … مورد نیاز است. دقت کنید که انتخاب کلمات کلیدی کمتر یا بیشتر لزوما به معنای رسیدن به موفقیت بالاتر نیست! انتخاب درست کلمات کلیدی میتواند به نوبه خود مهمترین بخش از سئو سایتتان باشد.

رقابت بین کلمات کلیدی: در بین عبارات کلیدی مورد نظر برای هر کسب و کاری، برخی از آنها به علت حجم جستجوی بیشتر یا نرخ تبدیل بالاتر، پررقابت‌تر هستند. این عبارات نیاز به خلاقیت بیشتر، تولید محتوا باکیفیت‌تر، لینک سازی بهتر و خلق تجربه کاربری بهتر دارند!

استراتژی سئو: این که شما از چه مسیر و تکنیک‌هایی برای کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج گوگل استفاده کنید، زمان حصول نتیجه و هزینه مورد نیاز برای آن را تعیین میکند. پس سئو سایت در یک کسب و کار توسط دو نفر کارشناس سئو، زمان و هزینه یکسانی ندارد و بسته به استراتژی که هر شخص دارد میتواند متفاوت باشد. این بخش میتواند شامل انتخاب کلمات کلیدی، تولید محتوا، ساختار آدرس دهی صفحات، چگونگی لینک سازی داخلی و خارجی و … باشد.

بودجه در دسترس: برای به نتیجه رسیدن در سئو (SEO) سایت بودجه در دسترس و چگونگی استفاده از آن، میتواند تاثیر زیادی روی زمان به هدف رسیدن بگذارد. گرچه ممکن است فردی بیشتر بودجه را صرف تولید محتوا کند و فردی دیگر روی سئو تکنیکال و لینک سازی هزینه بیشتری انجام دهد؛ اما در هر صورت بودجه در دسترس برای سئو سایت میتواند تاثیر زیادی روی زمان مورد نیاز برای سئو سایت داشته باشد. پیشنهاد میکنیم قبل از ادامه مطالعه برای اطلاع از هزینه های مورد نیاز برای سئو سایت، به صفحه محاسبه هزینه سئو سایت مراجعه کنید!

کدنویسی سایت: این که شما از چه نوع سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای سایت خود استفاده میکنید و یا به چه زبانی کدنویسی شده است، اهمیتی ندارد؛ اما این که استانداردهای کدنویسی در آنها تا چه حد رعایت شده است میتواند تاثیر زیادی در خزش آن توسط ربات‌های گوگل داشته باشد. این موارد که در حوزه سئو تکنیکال قرار میگیرد گاها میتواند مهمترین نکات در حضور یا عدم حضور صفحات سایت شما در نتایج گوگل باشد.

زمان مورد نیاز برای پیاده سازی تغییرات در سایت: گاها سایت‌هایی وجود دارند که به علت کدنویسی اختصاصی توسط تیم فنی یا شرکت‌های مختلف، دسترسی برای پیاده سازی تغییرات در سایت به کارشناس سئو داده نمیشود و یا او دانشی در رابطه با این موضوع ندارد. در این حالات کارشناس سئو لازم است یک داشبود سئو کامل، از تیم فنی درخواست کند و یا تمام تغییرات را برای تیم فنی ارسال و از آنها درخواست کند تا در سایت اعمال کنند. همه این پروسه‌ها میتواند در زمان به موفقیت رسیدن در سئو سایت تاثیرگذار باشند. در صورتی که سایت شما بوسیله کدنویسی اختصاصی طراحی شده است پیشنهاد میکنیم به صفحه قیمت سئو سایت اختصاصی مراجعه کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه!

اگر سوال، ابهام، نظر و یا پیشنهادی دارید لطفا در بخش نظرات با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

همچنین میتوانید با کمک دکمه های اشتراک گذاری زیر، این مقاله را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پاسخگوی شما 10 الی 18

call 09981078265 telegram ارتباط در تلگرام