وب نسیم

سئو سایت خبری

سئو سایت خبری

سئو برای بسیاری از وبسایت‌ها لازم و ضروری است؛ با توجه به اینکه حضور در صفحه نتایج گوگل، برای سایت های خبری بسیار بااهمیت است، در این صفحه بهترین نکات سئو سایت خبری را گردآوری و به صورت چک لیست به شما ارائه کرده ایم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

در صورتی که تصمیم دارید سئو سایت خبری خود را به صورت برون سپاری به فرد یا شرکتی بسپارید، تیم وب نسیم میتواند در این موضوع شما را همراهی کند (با افتخار)!
تنها لازم است فرم درخواست سئو سایت خبری را پر کرده تا در سریع ترین زمان ممکن وبسایت شما بررسی و آنالیز شود.

بعد از آنالیز وبسایت برای آشنایی بیشتر با استراتژی وبسایت و سایر موارد، با شما تماس گرفته میشود تا میزان هزینه، کلمات کلیدی، مشکلات وبسایت، استراتژی و … با شما در میان گذاشته شود.

در انتها، در صورت تایید برنامه (پروپوزال)، پروژه سئو سایت خبری شما با ثبت قرارداد کتبی، شروع خواهد شد.

درخواست سئو سایت خبری

راهنمای مطالعه

ایندکس سریعتر صفحات در گوگل

مهمترین پارامتری که لازم است در سایت های خبری به آنها توجه شود این است که در سریعترین زمان، خبرهای جدید در سایت منتشر و توسط گوگل ایندکس شود تا در صورت جستجوی افراد، به آنها نشان داده شود. علاوه بر جستجوی کاربران در گوگل، شانس حضور در صفحه اخبار گوگل و Google Discover افزایش پیدا خواهد کرد که میتواند برای سایت‌های خبری بسیار تاثیرگذار باشد.

مواردی که میتواند در ایندکس سریعتر تاثیرگذار باشد:

گوگل دیسکاور

1. استفاده از فایل Robots.txt

هر کدام از سایت‌ها یک بودجه مشخص برای خزش دارند که باید بهترین استفاده را از آن ببرند؛ یکی از راه‌هایی که میتواند در بهینه سازی این بودجه خزش (Crawl Budget) کمک کند، فایل Robots است که در آن مشخص میشود ربات گوگل چه بخش‌هایی از سایت خبری را نیازی نیست خزش کند. با این کار بودجه خزش صرف صفحات با اهمیت تر خواهد شد. نحوه ویرایش این فایل در صفحه فایل Robots قابل مشاهده است.

2. ویرایش نقشه سایت (Sitemap)

برعکس فایل ربات (Robots.txt) که در آن مشخص شد گوگل چه بخش‌هایی را نباید ایندکس کند، در نقشه سایت مشخص میکنید که گوگل اولویت خزش و ایندکس را روی چه صفحاتی قرار دهد. فایل نقشه سایت که با پسورد XML در سایت قرار میگیرد قابلیت مشخص کردن درجه اهمیت صفحات و نرخ بروزرسانی آنها را دارد.

3. لینک سازی داخلی

ارتباط درست بین صفحات سایت، از طریق لینک‌های موجود در منوی سایت (هدر)، فوتر و سایدبار یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای یافتن صفحات جدید توسط گوگل و ایندکس آنها است. نکته مهم‌تر این است که خبرهای جدید در صفحه اصلی قرار گیرند. از آنجایی که صفحه اصلی سایت‌های خبری، شاهرگ اصلی این سایت‌هاست که باید از آن برای ایندکس سریعتر خبرهای جدید استفاده کرد.

همچنین استفاده از صفحات آرشیو خبری (اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، حوادث و …) برای لینک سازی داخلی و ایندکس سریعتر صفحات، بسیار پرکاربرد است.

خدمات مشاوره و اجرای سئو سایت خبری

8265 107 0998

سرعت انتشار اخبار
در انتشار اخبار پیشتاز باشید!

سرعت انتشار اخبار در سایت

رقابت بسیار با اهمیت در سایت‌های خبری، انتشار سریع‌تر مطالب و اخبار است! گاها اخبار یک حوزه خاص مانند حوادث، لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن در وبسایت خبری منتشر و در دسترس عموم قرار بگیرد. در صورتی که سایت شما همیشه بعد از سایت‌های خبری دیگر، مطالب را منتشر میکند، از دیده شدن در بسیاری از فضاها و به اشتراک گذاری اخبار توسط کاربران، بهره‌ای نخواهید برد.

خبرهایی که سرعت انتشار برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است:
1. حوادث و سوانح 2. سیاسی و اقتصادی (بورس، نرخ ارز و سکه) 3. بهداشت و پزشکی 4. ورزشی

بهینه سازی سایت برای موبایل

بهینه‌سازی برای تلفن همراه: با توجه به رشد استفاده از تلفن همراه برای مرور وب، سایت خبری شما باید برای دستگاه‌های موبایل بهینه شده باشد. اکنون تجربه کاربری به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است؛ فاکتور با اهمیتی که بسیاری از موارد مانند سایز و نوع فونت، خوانایی، دسترسی پذیری المان ها و البته سازگاری کامل سایت برای گوشی‌های موبایل، در آن تاثیر گذار هستند.

سازگاری سایت برای تلفن‌های همراه تنها نمایش بدون اسکرول در این دستگاه‌ها نیست؛ بلکه باید به استفاده راحت، واضح و نمایش تصاویر، المان‌ها و سایر موارد در این دستگاه‌ها، توجه ویژه شود. 

سرعت لود سایت

اکنون سرعت بارگذاری صفحات سایت به یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو تکنیکال در نظر گرفته میشود؛ در سایت‌های خبری بهینه‌سازی تصاویر، کاهش تعداد درخواست‌های سرور، استفاده از کش‌ها و فشرده‌سازی محتوا، به بهبود سرعت لود سایت شما کمک می‌کند.

در نظر داشته باشید که سرعت لود سایت در دستگاه‌های موبایل با توجه به سهم بیشتری که از بازدید‌ها را به خود اختصاص میدهند، از اهمیت بالاتری برخوردارند.

سرعت لود سایت

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و توزیع محتوا و اخبار در آنها میتواند به طور مستقیم و غیر مستقیم به بهبود سئو سایت شما کمک کند. حضور در این فضاها میتواند به آگاهی از برند (Brand Awerness) و افزایش اعتبار آن کمک کند؛ این موضوع به مرور باعث میشود ترافیک مستقیم به سایت شما افزایش یابد.
همچنین در نظر داشته باشید که افزایش اعتبار و برندینگ میتواند در نرخ CTR (کلیک به ایمپرشن) تاثیرگذار باشد؛ پس میتواند به بهبود جایگاه صفحات سایت شما کمک کند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه!

اگر سوال، ابهام، نظر و یا پیشنهادی دارید لطفا در بخش نظرات با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

همچنین میتوانید با کمک دکمه های اشتراک گذاری زیر، این مقاله را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد
8 ماه قبل

ممنونم از محتوای خوبتون…یک سوال داشتم: الان AMP برای سایت های خبری باید استفاده بشه یا نه؟ با توجه به اینکه گوگل هم دیگه پیشنهادش نمیکنه
آیا این موضوع در رنکینگ تاثیرگذار هست یا خیر؟

پاسخگوی شما 10 الی 18

call 09981078265 telegram ارتباط در تلگرام