وب نسیم

محاسبه هزینه سئو

چگونگی محاسبه هزینه سئو سایت

سئو و بهینه سازی سایت مراحل و بخش های مختلفی دارد که هر کدام قیمت و هزینه متفاوتی دارد؛ در این محتوا قصد داریم روش های محاسبه هزینه سئو و حدود آن را بیان کنیم. در صورتی که قصد دارید با میانگین و تعرفه حدودی سئو آشنا شوید، این محتوا میتواند تا حد زیادی به سوالات شما پاسخ دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

پروژه های سئو سایت چگونه قیمت گذاری می‌شوند؟

از آنجایی که روش‌های مختلفی در بین سئوکاران یا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سئو وجود دارد، همچنین نیازی که از سمت کارفرمایان و وسعت پروژه آنها وجود دارد، میزان هزینه ثبت شده متفاوت خواهد بود. مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های محاسبه هزینه سئو اینگونه است:

روش های قیمت گذاری پروژه های سئو

محاسبه هزینه سئو ساعتی (میانگین 50 تا 250 هزار تومان)

مدل دیگری که در حوزه سئو برای دستمزد سئوکاران در نظر گرفته میشود، پرداخت ساعتی پروژه است. معمولا در این نوع همکاری ها، متخصص سئو به صورت دورکاری مشغول به فعالیت است و میزان ساعات کاری وی به صورت خود اظهاری یا به صورت نرم افزاری تعیین و دستمزد وی محاسبه خواهد شد. مدل پرداختی ساعتی در پروژه های سئو، معمولا برای افرادی کاربرد دارد که امکان انجام کار به صورت تمام وقت وجود ندارد (مانند دانشجویان). این افراد ممکن است بخشی از پروژه را در تایم صبح و بخش دیگری را در زمان عصر یا شب انجام دهند و کاملا موقعیت کاری انعطاف پذیری دارند.

محاسبه هزینه سئو ماهانه (میانگین 6 تا 15 میلیون تومان)

مدل رایجی که برای استخدام کارشناسان سئو اتفاق می‌افتد، پرداخت ماهانه دستمزد است و ساعات کاری آنها معمولا طبق قانون کار، 8 ساعت در روز در نظر گرفته می‌شود. طبق نظرسنجی و گزارشی که در سال 1401 تهیه شده است، این میزان دستمزد بین 6 تا 15 میلیون تومان رابطه مستقیمی با تجربه و سابقه کاری متخصص سئو داشته است که بین 2 تا 6 سال (به طور میانگین) متفاوت بوده است.

استخدام متخصص سئو

محاسبه هزینه سئو پروژه ای

همکاری پروژه ای با سئوکاران معمولا برای برطرف کردن یک سری مشکلات خاص یا انجام خدمات خاصی از پروسه سئو است. برای مثال طراحی کمپین ریپورتاژ آگهی، سئو خارجی سایت، سئو داخلی سایت، آنالیز سایت یا برطرف کردن خطاهای سرچ کنسول؛ همه میتوانند بخشی از فرآیند سئو و بهینه سازی سایت باشد که به صورت پروژه ای میتوان به متخصص سئو محول کرده و هزینه آن پرداخت شود.

در اینگونه محاسبه هزینه سئو احتمالا کارفرما یک نیروی سئو (یا یک تیم) تمام وقت در بیزینس خود دارد اما برای بخش خاصی از فرآیند بهینه سازی سایت نیاز به کمک فردی با تخصص یا تجربه بالاتر دارد.

محاسبه هزینه سئو بر اساس تعداد کلمات کلیدی

بسیاری از کارفرمایان به علت هدف مشخص خود که بهبود رتبه یا کسب رتبه کلمات کلیدی خاصی است، حاضر اند به این صورت برای پیشرفت سایت خود هزینه کنند. هر چه تعداد این کلمات کلیدی بیشتر، میزان رقابت در آنها بالاتر، نیاز به لینک سازی بیشتر و در مجموع زمان بیشتری نیاز داشته باشند، طبیعتا هزینه بالاتری دارند.

دقت بفرمائید که میزان تجربه، دانش و تخصص و برندینگ شخص سئوکار (یا شرکت سئو) در این قیمت گذاری بسیار تاثیرگذار است و نمیتوان عدد ثابتی برای این نوع پروژه ها بیان کرد اما در مجموع این مدل محاسبه هزینه سئو و پرداخت آن در حوزه سئو وجود دارد. در این مدل معمولا بازه رتبه برای کلمات کلیدی مشخص شده تعیین می‌شود برای مثال بیان میشود که برای تعداد خاصی از کلمات رتبه 1 تا 3 تایید میشود؛ زیرا معمولا کلمات کلیدی سایت به صورت مطلق به رتبه خاصی نمیرسد و بین رتبه های مختلفی در چرخش است.

محاسبه هزینه سئو بصورت درصد فروش

مدل دیگری از پرداخت قیمت سئو بدین گونه است که فرد سئوکار در سود فروش خدمات یا محصولات برند سهیم باشد و به هر میزان که در راستای فروش بیشتر تلاش کند، درامدش بیشتر خواهد شد. این مدل کار در بین سئوکاران و همچنین کارفرمایان کم اتفاق می افتد و یک مدل خاص در حوزه سئو است.

محاسبه هزینه سئو بر اساس میزان ورودی

میزان ورودی یا نرخ کلیک سرچ کنسول یک سایت میتواند معیاری برای پیشرفت سئو یک سایت و به تبع آن پرداخت هزینه به سئوکاران باشد؛ زمانی که کارفرما بر اساس عدد مشخصی از ورودی و هدفی که برای متخصص سئو مشخص میکند، هزینه آن را پرداخت میکند. این مدل همکاری تنها به کارفرمایانی پیشنهاد میشود که آگاهی نسبی از فرآیند سئو و کلمات کلیدی تاثیرگذار بر رشد بیزینس‌اش را میداند و به دنبال فردی برای بهبود رتبه این عبارات کلیدی و افزایش نرخ کلیک آنهاست.

در این همکاری، کارفرما مشخص میکند که برای مثال قصد دارد در چه حوزه ای از بیزینس، ترافیک بیشتری را به وبسایت خود سرازیر کند تا بوسیله تبدیل آن باعث افزایش فروش محصولات یا خدمات‌اش شود و سپس دست سئوکار را برای مسیر رسیدن به این ترافیک مشخص شده، باز میگذارد.

محاسبه هزینه سئو ثابت + درصد فروش

این مدل از همکاری، ترکیبی از مدل پرداختی ماهانه و درصد از فروش است که معمولا بیشتر از مدلی که تنها از درصد از فروش به سئوکار پرداخت میشود، اتفاق می افتد. این همکاری بیشتر در فروشگاه های آنلاین توسط کارفرما پیشنهاد میشود تا بتواند نیروی محرکی برای سئوکار باشد تا با اهداف کارفرما هم جهت باشد و انگیزه ای برای افزایش فروش افرادی که در بیزینس همکاری دارند، باشد.

سئو سایت وردپرسی و اختصاصی

نوع برنامه نویسی و پلتفرمی که وبسایت شما بر مبنای آن طراحی شده است میتواند در بسیاری از بخش های سئو سایت شما تاثیرگذار باشد. در صورتی که سایت شما وردپرسی باشد و با داشبود های پیش فرض (پلاگین های وردپرس) کار کند طبیعتا تمام فعالیت های سئو را متخصص سئو انجام خواهد داد؛ اما در سایت هایی که به صورت اختصاصی طراحی و کدنویسی شده اند، لازم است داشبود سئو به خوبی در نظر گرفته شده باشد در غیر این صورت لازم است سئوکار، تغییرات مورد نیاز را به صورت دوره ای به تیم فنی (کدنویسان) انتقال دهد. این امر میتواند زمان حصول نتیجه را برای پروژه های سئو افزایش دهد و نیروی کار بیشتری را درگیر کند. در صورتی که سایت شما وردپرسی است پیشنهاد میکنیم به صفحه خدمات سئو وردپرس مراجعه کنید و در غیر این صورت میتوان صفحه قیمت سئو سایت اختصاصی را مشاهده کنید.

سوالات متداول

قیمت سئو سایت بر چه اساسی محاسبه میشود؟
عوامل مختلفی برای قیمت دهی پروژه های سئو وجود دارد که اصلی ترین آنها عبارتند از: تعداد کلمات کلیدی، رقابت بین آنها، زمان رسیدن به هدف و حجم خدمات مورد نیاز

بهترین روش محاسبه هزینه سئو چیست؟
برای هر کسب و کار و بیزینس روش متفاوتی پیشنهاد میشود اما اگر صفر تا صد سئو یک سایت را به شخصی می سپارید، بهترین روش میتواند پرداخت ماهانه عددی ثابت به وی باشد.

میانگین حقوق کارشناس سئو چقدر است؟
دستمزد یک کارشناس سئو با تجربه کمتر از 2 سال حدود 5 تا 7 میلیون تومان و با تجربه بین 2 تا 5 سال میتواند 7 تا 15 میلیون تومان باشد.

هزینه سئو تضمینی سایت چقدر است؟
این سوال بسیاری از کارفرمایان است که با شخصی همکاری داشته باشند که به آنها تضمین رتبه یا ورودی بدهد اما واقعیت این است که سئوکاران تنها میتوانند وکیل شما برای کسب رتبه در صفحه نتایج گوگل باشند و نمیتوانند با دریافت هزینه به طور تضمینی رتبه مشخصی را برای کلمات کلیدی خاصی تعیین کنند. ما این موضوع را به طور کامل در صفحه قیمت سئو تضمینی بیان کرده ایم.

پکیج اکونومی

مناسب سئو سایت های نو پا
تومان ۵.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت ماهانه + ۹٪ مالیات بر ارزش افزوده
تولید محتوا سئو شده | ۵.۰۰۰ کلمه
لینک سازی خارجی | ۱۵ عدد
پرفورمنس سئو | ۲ لندینگ + صفحه اصلی
_______________________________

پکیج استاندارد

مناسب سئو سایت های نو پا
تومان ۸.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت ماهانه + ۹٪ مالیات بر ارزش افزوده
تولید محتوا سئو شده | ۱۰.۰۰۰ کلمه
لینک سازی خارجی | ۳۰ عدد
پرفورمنس سئو | ۴ لندینگ + صفحه اصلی
_______________________________

پکیج پرو

مناسب سئو سایت های در حال رشد
تومان ۱۲.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت ماهانه + ۹٪ مالیات بر ارزش افزوده
تولید محتوا سئو شده | ۱۵.۰۰۰ کلمه
لینک سازی خارجی | ۴۵ عدد
پرفورمنس سئو | ۵ لندینگ + صفحه اصلی
_______________________________

پکیج پریمیوم

مناسب سئو سایت های رقابتی
تومان ۱۶.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت ماهانه + ۹٪ مالیات بر ارزش افزوده
تولید محتوا سئو شده | ۲۰.۰۰۰ کلمه
لینک سازی خارجی | ۶۰ عدد
پرفورمنس سئو | ۶ لندینگ + صفحه اصلی
_______________________________

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه!

اگر سوال، ابهام، نظر و یا پیشنهادی دارید لطفا در بخش نظرات با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

همچنین میتوانید با کمک دکمه های اشتراک گذاری زیر، این مقاله را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پاسخگوی شما 10 الی 18

call 09981078265 telegram ارتباط در تلگرام